היקפם של ציורי קיר פנים וחוץ המיוחדים נודעו באופן בו הם מקשטים את המנזרים של צפון מולדובה במאה ה 15 עד המאה ה 16, פטרואצי הגדול הגדול אשר חי בתקופה הביזנטית חקר את התרבות וביקש לחקור את התופעה האמנותית "הספר מאויר פתוח על כל דפיו. "השייכים לאותו המעמד של הסמלים המקומיים הישנים, וכמובן את הציור של כנסיות הקרפטים אולטניה - Cozia, Hurezi, Tismanaואחרים- של הפולק המפורסם הסמליים שצוירו על זכוכית במאה ה18 019  בטרנסילבניה .

שמירה על קשרים בתקופה הביזנטית עם התרבות הפולקלורית,שהיא תרבות רומנית מודרנית גיל מחוברת יותר ויותר בעולם האמנותי האירופי אשר בתורו שולח בחזרה הדים של מגמות הרנסאנס, הרומנטיקן, אקדמי או אימפרסיוניסטי.

ניקולאי גריגורסקו ו יון אנדרססקו , שעבד במשך זמן בצרפת, בברביזון, לצד אמנים והיה חלוץ התנועה האימפרסיוניסטית, יחד עם סטפן לוציאן תרמו אלמנטים דומים כארט נובו - הם המייסדים של הציור הרומני המודרני. הם הוכרו, במחצית הראשונה של המאה ה -20, על ידי אישים גדולים אשר הבינו כי יש לבוא במגע עם החדש באמנות צרפתית, גרמנית ואיטלקית,ופתח אופקים חדשים רבים כמו בציור הרומני: תיאודור פלאדי, ניקולא טוניצה, פטרסקו גיאורגו , ז 'אן אל. ניקולא דרסקו, קמיל ראסו, פרנצסק סיראטו, יוסיף איסר ואחרים. חיוניות רבה לכך ברומניה נקבעה על ידי גרדיזם סוריאליסטי האוונגרד (ויקטור בראונר), או פוטוריזם וקונסטרוקטיביזם. לאחר הופעת הבכורה שלהם לפני מלחמת העולם השנייה, אשר אמנים גם להמשיך את פעילותם בעשורים הבאים, להצליח, למרות כל מצוקות בתקופה שלאחר המלחמה הטוטליטרית, על נוצרה על מנת לשפר את המהות של המורשת האמנותית לאומית: יון טוצולסקו, הנרי קאטאראגיi, קאטול בוגדן, אלכסנדרו, מיכאלסקו ויקטור, Demלוסיה. בלאסקו מירקוביץ פול, Sterianמרגרטה, , בבה קורנליו. חלק מהאמנים הבולטים של רומניה אשר במשך הזמן עבדו בעיקר בחו"ל.

בעשורים האחרונים קיים גידול בדורות חדשים של אישים מרשימים, כגון יון ביצאן, יון גיאורגיו, יון ניקודים, יון פצאה, וירג 'יל אלמאסאנו, יון פופסקוi, ויורל מרגריניאן, גאורגה סארו, יון מאוריורו, קונסטנטין פילוטה, סבין בלאסה, יון סלסטיאנו, גראשיים פול, ברמאה הוריה ואת דמטרסקו קמיליאן
הפיסול המודרני הרומני סומן על ידי קונסטנטין ברנקוזי, האיש שיזם את השינוי המבני של השפה הפיסולית של העולם במאה ה -20.
עם גאורגה אנגל, הפסל הרומני של המאה ה -20 חוזר על הטוהר בחומרת הטופס הביזנטית, הנשלט על ידי הרוח וניזון על ידי האידיאלים הקלאסיים.

לאחר המלחמה, בעיקר בשנות ה -60, קיים ביסוס על השביל בין אמנות עממית לבין פלסטיק מודרני מחשבה. וזו אושרה על ידי עובד של ג 'ורג' אפוסטו, אובידיו מאייטק, , פול ניאגו, מיכאי בוקולויi, נפוליאון טירון.

הנכתב באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי