רומניה מהווה מקור חשוב לחילופים הכלכלים הבינלאומים בין מזרח ומערב אירופה,ובין צפון ודרום היבשת, בין אירופה והמזרח התיכון.

קווי הרכבת העיקריים מאירופה מגיעים  עד לרומניה לחלקה הדרום מזרחי במדינה. בוקרשט(עיר הבירה) הינה צומת הרכבות החשוב של רומניה,כאשר  שמונה  קווים עיקריים יוצאים ממנה וכמובן, שלרובם מחובר נתיבי טיסה בינלאומיים. כיום מדינת רומניה מייצרת כל מיני סוגי רכבות, כאלו עם מנועיחשמל וכאלו עם דיזל.

רשת הרכבת ותחבורת הנהר מוסיפים לרומניה נתיבים ציבוריים  של 198.589 ק"מ כולל, 114 ק"מ של כביש מהיר, 14.696 ק"מ של כבישים לאומיים ,כבישים בין מחוזיים של 36.010 ק"מ,  27.781 ק"מ של כבישים עירוניים, 22,328 ק"מ של רחובות ערים,  97.660 ק"מ של הרחובות ביישובים הכפריים.

בנוסף רומניה בעלת רשת גדולה של כבישים שאינם ציבורים. אשר מבטיחים את הגישה של כלי רכב לכל נקודה בשטח הזה של הארץ.  כמו במערכת הרכבת, בירת רומניה שורדת בצומת הדרכים העיקרית, אשר ממנה יוצאים 4 נתיבים ככיווני ארבע רוחות השמים, שחלקם מתחברים לאוטוסטרדות הגדולות באירופה, כמו E60 מהמבורג, דרך Oradea ו בוקרשט, עד כדי קונסטנטה.

ניתן לנווט לאורך נהר הדנובה. ספינות שאינן עולות על 7 מטר יכולות לנווט על החלק הימי של הדנובה במורד בראילה. במעלה הזרם בבראילה יש אפשרות לנווט ספינות קטנות יותר עם deadweight של עד 2-2.5 מ '

הדנובה, תעלת הים השחור עזרה ליצור נתיב מים שחשיבותו האירופית עילאית שכן היא מקשרת בין הים הצפוני לים השחור. קיימות בנהר זה מערכותהידרו חשמליות ומערכות ניווט של שערי הברזל I ו-II המאפשרות תנועה כבדה יותר על ידי הפעלה של מערכת הנעילה.

הנכתב באתר זה אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי